Problem z RS domain, jak rozebrać motion control?
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
Problem z RS domain, jak rozebrać motion control?
Witam, mam problem z amortyzatorem RS domain 318 u-turn 2008. Sprawa wygląda tak, że cieknie od dołu spod tego czerwonego pokrętła (tłumienia odbicia), a dokładniej ze śrubki na imbusa 2,5mm. Rozebrałem amortyzator ale mam problem z wyjęciem jednego elementu, którego zdjęcie zamieszczę poniżej. Jest to wewnątrz lagi z kompresją. Nie idzie wybić tego do góry, bo jakieś 8cm od końca blokuje się. Jak to wyciągnąć?
- Załączniki
-
- DSC_0075.jpg (53.21 KiB) Przejrzano 2519 razy
-
- DSC_0076.jpg (46.68 KiB) Przejrzano 2519 razy
gg: 701107
http://www.youtube.com/watch?v=48_O2xWU9RE
Nie wiem czy ten filmik ci pomoże, sam mam takiego domaina jak ty i również po wymianie oleju smarującego cieknie sobie lekko z regulacji odbicia.
Zaczoł mi cieknąć po pierwszym serwisie w sklepie rowerowym... niby się znali ale coś dowalili.
Niedawno sam zdjołem golenie wyczyściłem etc. Ale nie zabierałem się za rozbieranie tłumiaka. Nalałem olejku smarującego tyle ile ma być i znów lekko cieknie.
Wg mnie problem jest w tym że nie da się tego imbusa dokręcić mocniej, bo gdy próbuje to cały tłumik odbicia się mi kręci... ;/
Imbusa z drugiej goleni skręcam mocniej i nic nie cieknie.
Dziwne, za około miesiąc znów go będę rozbierał, tym razem całego, jeśli uda ci się załatwić sprawe z tym przeciekiem to napisz tutaj.
Nie wiem czy ten filmik ci pomoże, sam mam takiego domaina jak ty i również po wymianie oleju smarującego cieknie sobie lekko z regulacji odbicia.
Zaczoł mi cieknąć po pierwszym serwisie w sklepie rowerowym... niby się znali ale coś dowalili.
Niedawno sam zdjołem golenie wyczyściłem etc. Ale nie zabierałem się za rozbieranie tłumiaka. Nalałem olejku smarującego tyle ile ma być i znów lekko cieknie.
Wg mnie problem jest w tym że nie da się tego imbusa dokręcić mocniej, bo gdy próbuje to cały tłumik odbicia się mi kręci... ;/
Imbusa z drugiej goleni skręcam mocniej i nic nie cieknie.
Dziwne, za około miesiąc znów go będę rozbierał, tym razem całego, jeśli uda ci się załatwić sprawe z tym przeciekiem to napisz tutaj.
Zrób obdukcje dolnych lag czy czasem nie masz ich pękniętych, bo słyszałem ze gość rozje*al sobie dolną lagę tzn przy reboundzie i mu ciekło, miał małe pęknięcie, a co do tłumika powrotu to powinien wyjść lekko, w piku jest podobnie bo tez motion kontrol, i myslac logicznie to trzeba to wypchnac do góry, stawia opor ale wychodzi, no chyba ze domain to inna konstrukcja a watpie, oczywiscie jezeli dobrze mysle
ja jeździłem na tym widelcu i szczerze polecam a szczególnie właśnie 318dragon44 pisze:Ktoś wie?
Taki popularny amortyzator, tyle osób go poleca, tylu na nim jeździło, a nikt go nie serwisował? Czyżby sami forumowi teoretycy? Czekam na pomoc




Pozdro
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
no ja za wymianę oleju płaciłem około 70 PLNqunick pisze:no mysle ze niektórzy tutaj jak wydadza 120pln na glupia wymiane oleju raz na trzy miesiace, i sie dowiedza ze jest to ku*wa proste do wykonania, jak sranie ze sciągniętymi gaciami, to beda sie wkurzac na tego osla co im doradzil ten cholerny serwis, troche jak OC w PZU heheh


Przepraszam że nie w temacie

-
- Posty: 241
- Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
- Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
- Kontakt:
Odświeżam, ponieważ dopiero teraz miałem czas aby dokończyć serwis.
troyo Twoje odpowiedzi bardzo mi pomogły, szczególnie ta druga...
RUDE_BOY a więc mamy do czynienia z wadą konstrukcyjną
cubone tak, raz bo wiem że mam problem z amortyzatorem (takie zboczenie, że sprzęt musi być "igła"), a dwa zgubiłem te czerwone pokrętło i olej mi kapie
kosq3 wydaje mi się że to cieknie olej z komory tłumienia, ale i tak będę teraz do niego częściej zaglądał
qunick golenie są całe
nans odkryłem to zaraz po roku od kupienia. Niestety nie mam kasy na markowy serwis i czasu na ewentualne wielokrotne wysyłanie amora. Po za tym, "jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione..." znasz to?
easy_rider spotkałeś się już z tym problemem, czy podajesz tylko schemat działania
qunick dokładnie
Sprawa wygląda tak, że tłumik wychodzi przez górę, a nie mogłem go wyciągnąć dlatego, że jakieś 8cm od krawędzi zwężała się laga i tłumik się klinował, a dokładnie taki plastykowy oring. Po dogłębnych oględzinach stwierdziłem że olej wydobywa się koło tej śruby na imbus - regulacji szybkości powrotu. Pomiędzy gniazdem a tą "rurką" jest jeszcze taka hmm.. tuleja... nie wiem jak to nazwać, ale ten element łączy śrubę z "rurką" i na nim zauważyłem pęknięcie. Obstawiam że ten wyciek to jego wina. Niestety nie jestem w stanie zrobić na tyle dokładnego zdjęcia aby to było widoczne.
P.S. dla ciekawskich. Chciałem trochę utwardzić zawieszenie i wlałem do niego olej nie 5W tylko 7,5W. Efektem tego zabiegu było zamulenie amortyzatora - pracuje wolniej. Jutro go trochę objeżdżę i mogę zdać relacje jak chodzi na 7,5W jeśli to kogoś interesuje
troyo Twoje odpowiedzi bardzo mi pomogły, szczególnie ta druga...
RUDE_BOY a więc mamy do czynienia z wadą konstrukcyjną
cubone tak, raz bo wiem że mam problem z amortyzatorem (takie zboczenie, że sprzęt musi być "igła"), a dwa zgubiłem te czerwone pokrętło i olej mi kapie
kosq3 wydaje mi się że to cieknie olej z komory tłumienia, ale i tak będę teraz do niego częściej zaglądał
qunick golenie są całe
nans odkryłem to zaraz po roku od kupienia. Niestety nie mam kasy na markowy serwis i czasu na ewentualne wielokrotne wysyłanie amora. Po za tym, "jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione..." znasz to?
easy_rider spotkałeś się już z tym problemem, czy podajesz tylko schemat działania
qunick dokładnie
Sprawa wygląda tak, że tłumik wychodzi przez górę, a nie mogłem go wyciągnąć dlatego, że jakieś 8cm od krawędzi zwężała się laga i tłumik się klinował, a dokładnie taki plastykowy oring. Po dogłębnych oględzinach stwierdziłem że olej wydobywa się koło tej śruby na imbus - regulacji szybkości powrotu. Pomiędzy gniazdem a tą "rurką" jest jeszcze taka hmm.. tuleja... nie wiem jak to nazwać, ale ten element łączy śrubę z "rurką" i na nim zauważyłem pęknięcie. Obstawiam że ten wyciek to jego wina. Niestety nie jestem w stanie zrobić na tyle dokładnego zdjęcia aby to było widoczne.
P.S. dla ciekawskich. Chciałem trochę utwardzić zawieszenie i wlałem do niego olej nie 5W tylko 7,5W. Efektem tego zabiegu było zamulenie amortyzatora - pracuje wolniej. Jutro go trochę objeżdżę i mogę zdać relacje jak chodzi na 7,5W jeśli to kogoś interesuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości