>>> Suntour Duro - tuning <<<
Ludzie nie wyciągajcie zwykłego duro na więcej niż 130 mm !!! Triple jeszcze jako tako przy 150 mm sztywność miał w miarę, ale nie radzę robić tego ze zwykłym.
Metru trochę wyżej pisałem:
Metru trochę wyżej pisałem:
Vin_OSW pisze:Jak założysz tłumik to będzie dobrze :P Jak cię nie stać (30 zł z wysyłką Rolling Eyes ) lub nie masz skąd wziąć to zamiast tych sprężynek negatywu wpakuj 2 cm elastomeru i też będzie dobrze smile
Przede wszystkim - używasz jakiegoś brunoxa, nawet CX-80 - czegokolwiek? 
Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.

Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.
http://brooce.pinkbike.com
mam taki problem - wyjąłem z mojego duro elastomer i lepiej pracuje tyle że nadal jest problem z powrotem przy ugieciu, pracuje idealnie ale powraca wolniej co na to zaradzić, czy wymiana oleju pomoże ?? i gdzie wlać nowy olej ?? do środka prawej goleni po ówczesnym odkręceniu korka i wylaniu oryginalnego oleju ?? prosze o pomoc 

Ja swojego duracza triple stuningowałem w taki sposób:
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke
Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke
Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)
Cześć,
przeczytałem dużo postów w wątku, postanowiłem przedstawić swoje pomysły na modyfikację Duro. Zakładam, że skok pozostaje taki sam, amor będzie używany do AM / Enduro. Cel - płynna praca, smarowanie olejowe, asysta powietrzna. Akurat mam egzemplarz w dobrym stanie, być może tuning nie będzie należał do najtańszych, ale.. No właśnie, niekiedy można wyrwać widelce lepszych firm za okazyjne pieniądze, ale zazwyczaj trzeba nad nimi popracować, często są zużyte elementy odpowiedzialne za szczelność. Przeczytałem poradnik, wiele postów i..
1. Wyciągnięcie plastikowego pierścienia z tłoczka w tłumiku, rzeczywiście eliminuje efekt "twardego" uderzenia po napotkaniu większej przeszkody, amor na pewno ożywi się. Tym zabiegiem zmniejszamy kompresję, ale równocześnie przyspieszamy powrót. W swoim życiu rozebrałem już sporo olejaków, głównie stare Marzocchi z otwartą kąpielą. Tam goleń górna ściskała olej, który przez otwór prowadnicy / tłumika był wylewany w komorze ze sprężyną. Podczas ruchu powrotnego, z tego co pamiętam - wracał przez nawiercone z boku otwory. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia odbywa się przez zastosowanie pokręteł z przesłonami wcześniej wspomnianych otworów, które regulują szybkość przepływu oleju. Przy okazji serwisu sprawdzę, czy da się w tłumiku z Duro wykonać otwory przelewowe na wzór włoskiego producenta.
2. Płynna praca, smarowanie olejowe - to jest właśnie główny problem Suntoura, projektanci przewidzieli smarowanie stałe i gniazdo tylko pod jeden uszczelniacz, w tym przypadku - kurzowy. Rozwiązanie zostało już podane przez Ak47 i zamierzam wymienić uszczelniacze na Evil Genius z Manitou. Jeżeli chodzi o śruby od spodu dolnych lag, zrobię fazki i zamiast wycinania kółek z dętki, zastosuję o-ringi.
3. Asysta powietrzna - moim zdaniem jest możliwa do zrobienia w ladze bez tłumika. Mam korek z zaworem od DJ3, gwint jest ten sam. Zamierzam zastosować rozwiązanie oparte na pływającym tłoku, tak działają dampery i solo air RS. Modyfikacja będzie polegała na zastąpieniu końcówki popychacza odpowiednim teflonowym tłoczkiem z o-ringiem, który będzie miał za zadanie utrzymać ciśnienie wewnątrz rurki ze sprężyną. Zamiast regulatora naprężenia wstępnego będzie wkręcony zawór powietrzny z DJ3, gwint uszczelnię taśmą teflonową.
Jeśli to wszystko zakończy się osiągnięciem celu, napiszę poradnik co i jak wykonać.
przeczytałem dużo postów w wątku, postanowiłem przedstawić swoje pomysły na modyfikację Duro. Zakładam, że skok pozostaje taki sam, amor będzie używany do AM / Enduro. Cel - płynna praca, smarowanie olejowe, asysta powietrzna. Akurat mam egzemplarz w dobrym stanie, być może tuning nie będzie należał do najtańszych, ale.. No właśnie, niekiedy można wyrwać widelce lepszych firm za okazyjne pieniądze, ale zazwyczaj trzeba nad nimi popracować, często są zużyte elementy odpowiedzialne za szczelność. Przeczytałem poradnik, wiele postów i..
1. Wyciągnięcie plastikowego pierścienia z tłoczka w tłumiku, rzeczywiście eliminuje efekt "twardego" uderzenia po napotkaniu większej przeszkody, amor na pewno ożywi się. Tym zabiegiem zmniejszamy kompresję, ale równocześnie przyspieszamy powrót. W swoim życiu rozebrałem już sporo olejaków, głównie stare Marzocchi z otwartą kąpielą. Tam goleń górna ściskała olej, który przez otwór prowadnicy / tłumika był wylewany w komorze ze sprężyną. Podczas ruchu powrotnego, z tego co pamiętam - wracał przez nawiercone z boku otwory. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia odbywa się przez zastosowanie pokręteł z przesłonami wcześniej wspomnianych otworów, które regulują szybkość przepływu oleju. Przy okazji serwisu sprawdzę, czy da się w tłumiku z Duro wykonać otwory przelewowe na wzór włoskiego producenta.
2. Płynna praca, smarowanie olejowe - to jest właśnie główny problem Suntoura, projektanci przewidzieli smarowanie stałe i gniazdo tylko pod jeden uszczelniacz, w tym przypadku - kurzowy. Rozwiązanie zostało już podane przez Ak47 i zamierzam wymienić uszczelniacze na Evil Genius z Manitou. Jeżeli chodzi o śruby od spodu dolnych lag, zrobię fazki i zamiast wycinania kółek z dętki, zastosuję o-ringi.
3. Asysta powietrzna - moim zdaniem jest możliwa do zrobienia w ladze bez tłumika. Mam korek z zaworem od DJ3, gwint jest ten sam. Zamierzam zastosować rozwiązanie oparte na pływającym tłoku, tak działają dampery i solo air RS. Modyfikacja będzie polegała na zastąpieniu końcówki popychacza odpowiednim teflonowym tłoczkiem z o-ringiem, który będzie miał za zadanie utrzymać ciśnienie wewnątrz rurki ze sprężyną. Zamiast regulatora naprężenia wstępnego będzie wkręcony zawór powietrzny z DJ3, gwint uszczelnię taśmą teflonową.
Jeśli to wszystko zakończy się osiągnięciem celu, napiszę poradnik co i jak wykonać.
Co to elastometr też nie wiem. Sprawdzaj lepiej następnym razem
Jest elastomer.
Elastomeru nie zrobisz, bo jest to polimer (mający zdolności sprężynujące oraz małe zdolności tłumienia tak by the way). Nie ma tego jak zrobić domowym sposobem.
Elastomer można kupić, ale to zbędna zabawa, bo trzeba by było jeszcze porobić tulejki trzymające to całe tałatajstwo, a koszt tego przerósł by koszt duro (zbyt wysoko duro nie cenię).
Z resztą jak utwardzić duro pisali już wyżej, wystarczy poszukać.

Elastomeru nie zrobisz, bo jest to polimer (mający zdolności sprężynujące oraz małe zdolności tłumienia tak by the way). Nie ma tego jak zrobić domowym sposobem.
Elastomer można kupić, ale to zbędna zabawa, bo trzeba by było jeszcze porobić tulejki trzymające to całe tałatajstwo, a koszt tego przerósł by koszt duro (zbyt wysoko duro nie cenię).
Z resztą jak utwardzić duro pisali już wyżej, wystarczy poszukać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości