Dobor sprezyny
Dobor sprezyny
Witam,
mam pytanko odnosnie sprezyny do foxa dhx 4 (190x50).
Jaką sprezyne lepiej kupic 450 x 2.37" czy 350 x 2.45"?
Waze tak w okolicach 73-75kg. Bedzie jakas roznica w jezdzie miedzy tymi sprezynami? Teraz posiadam sprezyne 700x2.30 ale ona chyba jest za twarda dla mnie.
Dzieki za kazdą rade:)
mam pytanko odnosnie sprezyny do foxa dhx 4 (190x50).
Jaką sprezyne lepiej kupic 450 x 2.37" czy 350 x 2.45"?
Waze tak w okolicach 73-75kg. Bedzie jakas roznica w jezdzie miedzy tymi sprezynami? Teraz posiadam sprezyne 700x2.30 ale ona chyba jest za twarda dla mnie.
Dzieki za kazdą rade:)
http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
polecam, całkiem dobrze pokazuje, przynajmniej mi się sprawdza.
polecam, całkiem dobrze pokazuje, przynajmniej mi się sprawdza.
dobra bo moze ja cos juz pokreciłem...
Mam kone staba ona ma chyba 7' skoku jesli sie myle poprawcie do niej kupilem dhx 4 190x50 mm ( w nim jest sprezyna 700x2.30) ale wydaje mi sie ze ona jest za twarda ale tez moge sie mylic. chce dobrac jakąs bardziej miekką. Czy mozesz mi powiedziec jaka by pasowała wg Ciebie do mojej wagi (ok 75kg).
Mam kone staba ona ma chyba 7' skoku jesli sie myle poprawcie do niej kupilem dhx 4 190x50 mm ( w nim jest sprezyna 700x2.30) ale wydaje mi sie ze ona jest za twarda ale tez moge sie mylic. chce dobrac jakąs bardziej miekką. Czy mozesz mi powiedziec jaka by pasowała wg Ciebie do mojej wagi (ok 75kg).
Mordar - musisz znać na 100%:
- skok ramy
- skok seryjnego dampera (co razem z powyższym da Ci przełożenie)
- Twoją masę
Więc poszukaj w necie (np. po fotkach), jaki dokładnie masz rocznik i jaki dokładnie skok. Możesz też wrzucić zdjęcie tutaj, może rozpoznamy np. porównując ze starymi katalogami...
Następnie korzystasz z kalkulatorów, najlepiej wszystkich, bo wyniki są czasem różne i dobrze jest je uśrednić:
http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
http://www.mojo.co.uk/Website2010/html/springcalc.html
http://www.bearandwife.com/bear/cycling/springcalc.html
http://www.igorion.com/_coilspring/
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=47726
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... lator.html
Nie oczekuj od nas wróżenia z fusów - upewnij się najpierw co do skoku ramy i seryjnego dampera. Bez tego możemy sobie co najwyżej zgadywać...
- skok ramy
- skok seryjnego dampera (co razem z powyższym da Ci przełożenie)
- Twoją masę
Więc poszukaj w necie (np. po fotkach), jaki dokładnie masz rocznik i jaki dokładnie skok. Możesz też wrzucić zdjęcie tutaj, może rozpoznamy np. porównując ze starymi katalogami...
Następnie korzystasz z kalkulatorów, najlepiej wszystkich, bo wyniki są czasem różne i dobrze jest je uśrednić:
http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
http://www.mojo.co.uk/Website2010/html/springcalc.html
http://www.bearandwife.com/bear/cycling/springcalc.html
http://www.igorion.com/_coilspring/
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=47726
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... lator.html
Nie oczekuj od nas wróżenia z fusów - upewnij się najpierw co do skoku ramy i seryjnego dampera. Bez tego możemy sobie co najwyżej zgadywać...
Trudno znaleźć dokładne info na temat tak starej ramy, ale zakładając, że Twój Stab jest mniej więcej taki, jak Stab 2004 (na zdjęciach wyglądają tak samo):
- skok ramy: 7" / 180 mm
- skok dampera: 2.5" / 63 mm
Czyli średnie przełożenie wychodzi 2,8.
Przy takim przełożeniu można mniej więcej przyjąć, że z dampera o skoku 50 mm wyciśniesz ok. 140 mm skoku ramy. Czyli do kalkulatorów wstawiasz:
- skok ramy: 5.5" / 140 mm
- skok dampera: 2" / 50 mm
- Twoją masę "do jazdy" (czyli w butach, rowerowych ciuchach, ochraniaczach, kasku, plecaku z narzędziami itp.)
- pożądany SAG (proponuję ok. 25-30%, w razie czego o parę procent skręcisz naprężeniem sprężyny)
Tak jak pisałem, najlepiej zrobić to we wszystkich kalkulatorach i ocenić porównawczo wyniki.
PS. W ramach podpowiedzi, seryjnie w poszczególnych rozmiarach były montowane sprężyny:
15” - 450 lbs., 17” - 550 lbs., 18” – 650 lbs
(czyli Twoja 700 lbs jest na słonia)
- skok ramy: 7" / 180 mm
- skok dampera: 2.5" / 63 mm
Czyli średnie przełożenie wychodzi 2,8.
Przy takim przełożeniu można mniej więcej przyjąć, że z dampera o skoku 50 mm wyciśniesz ok. 140 mm skoku ramy. Czyli do kalkulatorów wstawiasz:
- skok ramy: 5.5" / 140 mm
- skok dampera: 2" / 50 mm
- Twoją masę "do jazdy" (czyli w butach, rowerowych ciuchach, ochraniaczach, kasku, plecaku z narzędziami itp.)
- pożądany SAG (proponuję ok. 25-30%, w razie czego o parę procent skręcisz naprężeniem sprężyny)
Tak jak pisałem, najlepiej zrobić to we wszystkich kalkulatorach i ocenić porównawczo wyniki.
PS. W ramach podpowiedzi, seryjnie w poszczególnych rozmiarach były montowane sprężyny:
15” - 450 lbs., 17” - 550 lbs., 18” – 650 lbs
(czyli Twoja 700 lbs jest na słonia)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości