Prostowanie tarczy hamulcowej - jak?

agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Prostowanie tarczy hamulcowej - jak?

Post autor: agressor »

Macie jakiś Sprawdzony sposób na wyprostowanie tarczy ? ma bicie na boki . jest to tarcza hayesa 203 jesli to ma jakies znaczenie.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Najlepiej jak masz bicie tarczy w lewo to wyginaj RĘKOMA w prawo i odwrotnie, zanim powierzchnia z biciem dotknie klocka, zadanie na kilkadziesiąt minut, zalezne od bić. tylko pamiętaj abyś nie przesadził z siłą przy wyginaniu
Back in black
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Jeśli masz dojście możesz też do dać pod prase.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Na Allegro widziałem kiedyś jakiś klucz do prostowania tarczy ale na ile on od rąk lepszy nie wiadomo. Jakbyś miał dostęp to można by pod jakąś prasę o niewielkim nacisku włożyć, żeby nie zniszczyć. Był kiedyś o tym temat o niektórzy polecali włożyć pomiędzy 2 płaskie deski i w imadło. No ale niech się inni wypowiedzą.
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

bicie nie jest wielkie spokojnie z tym jezdze ale piszczenie wkurzajace. o tym kluczu tez slyszalem ale nie znalazlem go nigdzie. szukalem i podobnego tematu nie znalazlem.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Zdaza sie ze wyprostowana tarcza po ostrym hamowaniu czyt. rozgrzaniu wraca do poprzedniego stanu wiec roznie bywa.
Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Hajdas »

kumpel z przodu ma CODE i ostatnio komuś prostował tak że na przód wsadził jego koło odkręcił zahamował i tarcza prosta xD
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

najpierw imadło, potem rękoma.
da się tak każdą wyprostować, tylko trochę cierpliwości i wyczucia trzeba :wink:
czeSieKdh
Posty: 132
Rejestracja: 01.01.2009 22:10:19
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: czeSieKdh »

hah ja miałem taki sam problem......, a była tak zgnieciona ze prawie sie skłapła:D :) ale ja zostawiłem tarcze w kole wziałem taki klucz co zaciska sie z dwóch stron i na oko wykrzywiałem ja kilka chwi i jest prostsza niz była nowa;p :D
wojtec
Posty: 563
Rejestracja: 09.09.2007 09:59:37
Kontakt:

Post autor: wojtec »

ja wczesniej robilem to francuzem . tewraz sam sobie dorobilem klucz wyglada mniej wiecej tak
Obrazek
zrobilem to z plaskownika aluminiowego w 5 minut wycinasz szlifierka lub pilka do metalu i prostujesz tarcze - to krotkie naciecie prostujesz sama powierzchnie hamujaca a dluzszym prostujesz tarcze na ramionach. fakt mozna stracic nerwy przy prostowaniu ale da sie , wiem bo robilem to kilkakrotnie krecisz kolem i patrzysz w ktorym miejscu obciera o klocki i prostujesz ...
rysowalem w paincie na szybkosci :lol:
Kupie damper dhx 4.0 lub 5.0 dlugosc 222
agressor
Posty: 1182
Rejestracja: 19.04.2004 07:44:33
Lokalizacja: Rzeszów city
Kontakt:

Post autor: agressor »

wojtecAle krecisz kolem i trzymasz ten klucz w ręce czy jakos inaczej ? i jakiej grubosci maja byc te naciecia w stosunku do tarczy ??
Dxx
Posty: 1372
Rejestracja: 23.09.2005 20:03:31
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Dxx »

agressor pisze:wojtecAle krecisz kolem i trzymasz ten klucz w ręce czy jakos inaczej ?
hmm tak na pewno w danym miejscu uzyskasz zadowalający efekt... proszę Cię pomyśl trochę, a najlepiej weź rękawiczkę i wyprostuj ręką... przejedź pisakiem po tarczy zakręć kołem, tam gdzie zniknie ślad pisaka trzeba giąć w drugą stronę... to dziecinie proste, czy naprawdę trzeba tyle postów :?:

powodzenia :wink:

Jozan
Jozan pisze:Jeśli masz dojście możesz też do dać pod prase.
próbowałeś tego?
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
wojtec
Posty: 563
Rejestracja: 09.09.2007 09:59:37
Kontakt:

Post autor: wojtec »

ja odwracam rower do gory kolami ( nie mam stojaka )krece kolem i patrze w szczeline miedyi klockami a tarcza i odchylasz tym kluczem tarcze w przeciwna strone wygiecia trzeba to robic z wyczuciem i stopniowo i patrzec na efekty zeby jeszcze bardziej nie pokrzywic - zajecie dla ludzi o mocnych nerwach :D ... a te naciecia wyciac trzeba takie zeby tarcza wchodzila z lekkim luzem .
Obrazek
podobnie robisz z ta krutsza szczelina w kluczu zalezy gdzie tarcza jest skrzywiona
mysle ze rysunku nie musze opisywac :)
Kupie damper dhx 4.0 lub 5.0 dlugosc 222
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Czy nie jest tak ze po wsadzeniu tarczy pod prase ona i tak wroci do poprzedniej pozycji czyt. skrzywionej? Trzeba by chyba odgiac ja troche w przeciwna strone zeby potem wrocila ale na zadana pozycje tak?
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

http://cyklotur.com/x_C_I__P_53039930-5 ... ZTA_0.html

czy jest to tyle warte? na moje za cholerę ... po pierwsze to lepiej wziąć klucz francuski, albo imadło i po prostu tarczę naprostować, a po drugie, to za tyle pieniędzy można kupić nową tarczę.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
1nVALID
Posty: 329
Rejestracja: 10.04.2006 12:17:39
Lokalizacja: Overseas
Kontakt:

Post autor: 1nVALID »

Ludzie pomyslcie troche, to nie boli.

Nalezy to robic tak jak wojtec, krecisz kolem i patrzysz gdzie ma bicie i tam odginasz w druga strone. Tak sie to robi w serwisach, wiem bo pracowalem.

Jakie prasy, jakie imadla ? Stal na male naprezenia odpowiada elastycznie, czyli wygniesz cos i po odjeciu sily element powraca do poprzedniego stanu. Wiec aby cos zgiac na stale trzeba przejsc poza limit elastycznosci dlatego sie gnie w druga strone z duza sila. W prasie tarcza zostanie odgieta do pozycji prostej? Po wyciagnieciu z tego wraca do poprzedniego stanu. Pewnie mysleliscie "ooo prasa, 100ton nacisku na cm^2" i co z tego? Tarcza sie podda elastycznie a dalej juz naprezenie rozklada sie na calosci i koniec. Odwolujac sie do pierwszego zdania, tak mimo 100ton na cm^2 naprezenie w kierunku w ktorym chcecie wygiac tarcze bedzie minimalne, wiecej naprezysz to recznie. Sila prasy dziala w kierunku ktory chcemy ale zeby cos odksztalcic nie tylko musi wystepowac naprezenie ale tez odksztalcenie, a prasa to dwa blaty stali wiec komponent nie ma gdzie sie odksztalcac.

Musialem to napisac bo sie zasmucilem jak przeczytalem posty, ehhh... z mysleniem kiepsko.
Kupie: DHX 5.0 222
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Takie to kazdy sobie sam moze zrobic. Jedynie bedzie mniej wygodne.
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

1nVALID Dokladnie. Skad te bzdury o prasach sie wziely to nie wiem.

KaKTuSSS Za markowe narzedzia sie placi :) Ile kosztuje wykonanie takiej hiper ergonomicznej raczki to wie tylko fabryka hehe.

Ja prostuje tarcze wsadzajac w nia imbusa na zasadzie dzwigni i wyginam nawet nie sciagajac kola. Nigdy mi sie nie chcialo takiego narzedzia robic ale pewnie warto dla samej satysfakcji.
1nVALID
Posty: 329
Rejestracja: 10.04.2006 12:17:39
Lokalizacja: Overseas
Kontakt:

Post autor: 1nVALID »

viejo imbus moze Ci wygiac tarcze lokalnie za bardzo i potem lipa. Najlepiej uzywac klucza uniwersalnego (klucz do srub plaskich w ktorym regulujesz rozmiar takim slimakiem).
Kupie: DHX 5.0 222
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości