Rozbieranie piasty Novatec 4 maszyny
Rozbieranie piasty Novatec 4 maszyny
Witajcie,
potrzebuję wskazówek jak rozebrać piastę novateca, ponieważ chce ja przerobić na ośkę z nakrętkami. Napiszcie jeśli ktoś ja rozbierał ja to zrobił, niby nie jest to filozofia ale nie chce niczego uszkodzić i dlatego potrzebuję o poradę osoby bardziej doświadczonej w tej kwestii. Czy ośka sama schodzi jeśli trzba ja wybić to w która stronę i jak?
oto piasta:
http://allegro.pl/item168914344_piasta_ ... sklep.html
pozdrawiam i dzięki za rady
potrzebuję wskazówek jak rozebrać piastę novateca, ponieważ chce ja przerobić na ośkę z nakrętkami. Napiszcie jeśli ktoś ja rozbierał ja to zrobił, niby nie jest to filozofia ale nie chce niczego uszkodzić i dlatego potrzebuję o poradę osoby bardziej doświadczonej w tej kwestii. Czy ośka sama schodzi jeśli trzba ja wybić to w która stronę i jak?
oto piasta:
http://allegro.pl/item168914344_piasta_ ... sklep.html
pozdrawiam i dzięki za rady
team www.CYKLOTUR.com
Witojcie!
Rozebranie piasty to banał.Potrzebujemy dwa płaskie klucze nr 17. Musimy odkręcić te aluminiowe nakrętki na końcach osi. Jeżeli okazuje się, że nasze klucze są za grube,czyli nie wchodzą, to musimy zdjąć srebrne pierścionki z końcówek nakrętek. W tym celu przykładamy ostrze cienkiego noża. Przykładamy nóż w miejscach zaznaczonych czerwoną strzałką i uderzamy lekko młoteczkiem:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=novatecmj3.jpg
http://img406.imageshack.us/my.php?imag ... ec2eb1.jpg
Po kilku stuknięciach pierścionki zejdą.
Teraz wspomnianymi kluczami nr 17 łapiemy za obie nakrętki i odkręcamy. Odkręci się nakrętka po stronie bębenka. Teraz już możemy zdjąć bębenek, więc robimy to:)
Aby wyjąć ośkę:
1. trzeba oprzeć piastę na mocowaniu pod tarczę(tak, żeby ośka o nic się nie opierała) 2.Stukamy młotkiem w oś po stronie bębenka.
3. Oś zacznie wyłazić. Walimy dopóki oś nie wyjdzie z łożyska po stronie bębenka. Jak już w niego wyjdzie, to oś wraz z drugim łożyskiem możemy wyjąć.
4. łożysko, które zostało na osi trzeba najnormalniej wybić, ale należy przed tym odkręcić pozostałą nakrętke.
5. łożysko, które zostało w piaście po stronie bębenka wybijamy długim płaskim śrubokrętem i młoteczkiem.
6. łozyska z bębenka również wybijamy w ten sam sposób. Osoby bardziej inteligentne poradzą sobie, debile będą walić w łozyska, próbując wbić je do środka(lol). Dodam tylko, że łożyska na bębenku są niemal wieczne.
Co do wymiany osi, potrzebny będzie dobry tokarz i solidny materiał, a nie stal gwoździowa.
good luck:)
thorx - wymiary łożysk : 10x28mm. Tylko grubości nie pamiętam:(, chyba 8 albo 10. raczej 8mm
Rozebranie piasty to banał.Potrzebujemy dwa płaskie klucze nr 17. Musimy odkręcić te aluminiowe nakrętki na końcach osi. Jeżeli okazuje się, że nasze klucze są za grube,czyli nie wchodzą, to musimy zdjąć srebrne pierścionki z końcówek nakrętek. W tym celu przykładamy ostrze cienkiego noża. Przykładamy nóż w miejscach zaznaczonych czerwoną strzałką i uderzamy lekko młoteczkiem:
http://img45.imageshack.us/my.php?image=novatecmj3.jpg
http://img406.imageshack.us/my.php?imag ... ec2eb1.jpg
Po kilku stuknięciach pierścionki zejdą.
Teraz wspomnianymi kluczami nr 17 łapiemy za obie nakrętki i odkręcamy. Odkręci się nakrętka po stronie bębenka. Teraz już możemy zdjąć bębenek, więc robimy to:)
Aby wyjąć ośkę:
1. trzeba oprzeć piastę na mocowaniu pod tarczę(tak, żeby ośka o nic się nie opierała) 2.Stukamy młotkiem w oś po stronie bębenka.
3. Oś zacznie wyłazić. Walimy dopóki oś nie wyjdzie z łożyska po stronie bębenka. Jak już w niego wyjdzie, to oś wraz z drugim łożyskiem możemy wyjąć.
4. łożysko, które zostało na osi trzeba najnormalniej wybić, ale należy przed tym odkręcić pozostałą nakrętke.
5. łożysko, które zostało w piaście po stronie bębenka wybijamy długim płaskim śrubokrętem i młoteczkiem.
6. łozyska z bębenka również wybijamy w ten sam sposób. Osoby bardziej inteligentne poradzą sobie, debile będą walić w łozyska, próbując wbić je do środka(lol). Dodam tylko, że łożyska na bębenku są niemal wieczne.
Co do wymiany osi, potrzebny będzie dobry tokarz i solidny materiał, a nie stal gwoździowa.
good luck:)
thorx - wymiary łożysk : 10x28mm. Tylko grubości nie pamiętam:(, chyba 8 albo 10. raczej 8mm
ak47
aha czy łożyska nie ulegną uszkodzeniu podczas pukania w nie oczywiście mam na myśli opcje wybijania dla bardziej intligentnych?
czy w środku nie ma tam jakiś dodatkowych blokad trzymajacych łożyska. Pytam dlatego ze miałe kiedyś piaste xxsiv'a na 4 maszynach i tak było coś w rodzaju zawleczki którą musiałem sciągać psecjalnym naredziem w warsztacie samochodowym ;/
pozdro1
aha czy łożyska nie ulegną uszkodzeniu podczas pukania w nie oczywiście mam na myśli opcje wybijania dla bardziej intligentnych?
czy w środku nie ma tam jakiś dodatkowych blokad trzymajacych łożyska. Pytam dlatego ze miałe kiedyś piaste xxsiv'a na 4 maszynach i tak było coś w rodzaju zawleczki którą musiałem sciągać psecjalnym naredziem w warsztacie samochodowym ;/
pozdro1
team www.CYKLOTUR.com
thomas1988 nie rozbierałem piasty do końca, ale z tego co widziałem, to żadnych zawleczek tam nie ma. Zresztą kumpel rozbierał 2 maszynowego novateca i nie było żadnych zabezpieczeń, więc wątpię, by w 4-masz. były.
Może pokuszę się o rozebranie piasty w ramach pozimowego czyszczenia(chociaż tak malutko na niej przejeździłem).
Może pokuszę się o rozebranie piasty w ramach pozimowego czyszczenia(chociaż tak malutko na niej przejeździłem).
Podłącze się troche do tematu.
Czy piasta NS tez ma taką budowę??
i czy nie prościej byłoby kupić oś w sklepie i dokupić łóżyska w sklepie z łożyskami??
Bo kolo mnie jest taki wielki sklep z łóżyskami i chyba mieli by cos co by pasowało.
Pozdro
Czy piasta NS tez ma taką budowę??
i czy nie prościej byłoby kupić oś w sklepie i dokupić łóżyska w sklepie z łożyskami??
Bo kolo mnie jest taki wielki sklep z łóżyskami i chyba mieli by cos co by pasowało.
Pozdro
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
osobiście uważam iż kupowanie ośki gotowej i łożyska do niej jest opcja ale nie wydaje mi sie jednak aby wszytko podeszło. Cenowo wyjdzie podobnie jak ze zrobieniem osi. Ja będę robił u tokarza w moim mieście za robociznę jakieś 20 zł a ośkę kupię nowa bmx'owa i to ona będzie podstawą do zrobienie dopasowanej do piasty. Znajomy już w ten sposób robił u tego tokarza i wszystko ok było. A łożyska japońskie u mnie kosztują 9 zł sztuka czyli wychodzi na jedno. Lepiej dorobić ośkę. Pozdro
team www.CYKLOTUR.com
Bombell wieczorem postaram się coś załatwić:)
Dugość dorabianej ośki ma mieć o 35mm więcej od oryginalnej drążonej. Ponadto dorabiana oś musi być bardzo twarda(koniecznie cro-mo) i jej średnica musi być DOKŁADNIE taka sama, żeby weszła pasownie w łożyska.
Przypominam jeszcze o konieczności zrobienia na osi gwintu takiego, żeby można było wkręcić nakrętki piasty(gwint drobnorowkowy).,
Dugość dorabianej ośki ma mieć o 35mm więcej od oryginalnej drążonej. Ponadto dorabiana oś musi być bardzo twarda(koniecznie cro-mo) i jej średnica musi być DOKŁADNIE taka sama, żeby weszła pasownie w łożyska.
Przypominam jeszcze o konieczności zrobienia na osi gwintu takiego, żeby można było wkręcić nakrętki piasty(gwint drobnorowkowy).,
Panowie odświeże gdyż mam problema :/ Dziś sie zorientowałem że ośke mam pogiętą a piaste kupiłem 15 marca tego roku także dziwne bo ma świetną opinie. Jeśli nie przyjma reklamacji to pozostaje mi ośke dorabiać. Temat był załozony dość dawno i stąd pytanie: Czy ktoś już wpakował do niej ośke skręcana? Jesli tak to jak to sie spisuje?
Aha jak wpakuje nowa oś to czy wszystko bedzie grać? Bębenek faluje podczas kręcenia wiec musi być przekoszony wzgledem korpusu.
Pzdr.
Aha jak wpakuje nowa oś to czy wszystko bedzie grać? Bębenek faluje podczas kręcenia wiec musi być przekoszony wzgledem korpusu.
Pzdr.
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości