26" czy 24"
26" czy 24"
Jakie koło z tyłu preferujecie 26" czy 24". I czy przy tym drugim jest jakaś różnica w jeździe ( tz. trza sie wiecej namachać). Aha i chodzi mi o koło na tył.
A jest różnica w wytrzymałości?? Z góry THX
A jest różnica w wytrzymałości?? Z góry THX
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=395641
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 12.08.2004 19:30:39
- Lokalizacja: Warszawa/Wola- Ramka na sprzedaz
- Kontakt:
Ja wlasnie zlozylem bika:
Trek Bruiser one 16,5" kola na halo combat 24/24
Mniejsze kola sa bardziej wytrzymalsze... Jesli bierzesz sobie jazde na biku bardziej na serio i potrzebujesz mocnego kola na tyl to montuj 24" a to ze tzreba sie wiecej namachac to bajka... jesli zmienisz kasete na taka z mniejszymi trybami to bedzie tak samo... koło rozni sie od 26" o jakies 2,5 cm wiec to nie jest wielka roznica w jezdzie... mozesz zalozyc duza gume np nokian gazza... 2.6 i wtedy wydaje mi sie ze kolo bedzie takie jak 26" z guma powiedzmy 1.95...
Smiało wal 24 i nic sie nie dygaj... BEdzie dobrze:D
Pozdro:D
Trek Bruiser one 16,5" kola na halo combat 24/24
Mniejsze kola sa bardziej wytrzymalsze... Jesli bierzesz sobie jazde na biku bardziej na serio i potrzebujesz mocnego kola na tyl to montuj 24" a to ze tzreba sie wiecej namachac to bajka... jesli zmienisz kasete na taka z mniejszymi trybami to bedzie tak samo... koło rozni sie od 26" o jakies 2,5 cm wiec to nie jest wielka roznica w jezdzie... mozesz zalozyc duza gume np nokian gazza... 2.6 i wtedy wydaje mi sie ze kolo bedzie takie jak 26" z guma powiedzmy 1.95...
Smiało wal 24 i nic sie nie dygaj... BEdzie dobrze:D
Pozdro:D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=281972
Cze all!!!
Powiem tak:
Ja nie posiadam koła 24”, ale tak sobie myśle że jak by założyć koło 26” na przód a na tył 24” do zjazdówki,to wyjdzie tylko na dobre(np.stromy ,techniczny zajazd)
Po pierwsze lepszy kąt ramy i jej stosunek do stoku
Jest bardziej skrętny, bo wiadomo krutszy rower
I wytrzymalszy np. na nie doloty głazy korzenie itp.
Tylko nie wiem na ile stabilny będzie na szybkich zjazdach, może łatwiej wpadać w rybkę ale do tego celu by trzeba było posiadać kółko na zamianę 26” wiadomo bika trzeba przygotować to warunków panujących na torze, tak jak opony, zawieszenie itp.
Powiem tak:
Ja nie posiadam koła 24”, ale tak sobie myśle że jak by założyć koło 26” na przód a na tył 24” do zjazdówki,to wyjdzie tylko na dobre(np.stromy ,techniczny zajazd)
Po pierwsze lepszy kąt ramy i jej stosunek do stoku
Jest bardziej skrętny, bo wiadomo krutszy rower
I wytrzymalszy np. na nie doloty głazy korzenie itp.
Tylko nie wiem na ile stabilny będzie na szybkich zjazdach, może łatwiej wpadać w rybkę ale do tego celu by trzeba było posiadać kółko na zamianę 26” wiadomo bika trzeba przygotować to warunków panujących na torze, tak jak opony, zawieszenie itp.
walić podpisy
Marcel - rower jest krotszy? nie wydaje mi sie, przeciez odleglosc pomiedzy osiami kol sie nie zmienia. poza tym jesli zakladasz kolo 24 na tyl, a z przodu 26, to rower wrecz traci na zwrotnosci, bo przeciez tyl jest nizej, w zwiazku z czym kat glowki jest mniejszy. co do machania i przyspieszenia to faktycznie jest bajka, wszystko zalezy od wybranego biegu. roznice mozna odczuc w stabilnosci roweru, bo obniza sie srodek ciezkosci. kolo 24 moze tez byc odrobine bardziej wytrzymale... to wszystko chyba
SPRZEDAM - swinger6, 9.5 x 3.0 sprezyna 450, stan bdb! Monster 03, stan bdb, 1800 zl
26" czy 24"
Tez mysle nad wlozeniem kola 24" na tylko tylko mam pytanie czy ktos w poincie tak zrobil i czy wejdzie wtedy opona 3.0????
[quote="Bender"]... poza tym jesli zakladasz kolo 24 na tyl, a z przodu 26, to rower wrecz traci na zwrotnosci, bo przeciez tyl jest nizej, w zwiazku z czym kat glowki jest mniejszy. ...[/quote]
Nie jezdziles na 24" , prawda? Rower wbrew temu co napisales zyskuje duzo na porecznosci i naprawde jest bardziej zwrotny. Lepiej sklada sie w zakrety, lepiej pokonuje ciasne zakrety jeden po drugim. No a jeszcze bardziej zwrotny jest przy 2x24" ^^.
Nie jezdziles na 24" , prawda? Rower wbrew temu co napisales zyskuje duzo na porecznosci i naprawde jest bardziej zwrotny. Lepiej sklada sie w zakrety, lepiej pokonuje ciasne zakrety jeden po drugim. No a jeszcze bardziej zwrotny jest przy 2x24" ^^.
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
Bender. Rower jest krotszy. Ja mam 24 z tylu i rower jest krotszy o 2 - 2,5 centymetra przy oponach 2,5. A to dlatego ze kolo 26 cali ma srednice cos okolo 68 - 69 cm. A kolo 24 cale okolo 63 - 64 cm. Zalezy od opony.
Ale to chyba jest najmniejsza zmiana. Rower po zmianie szybciej sie da rozpedzic i zahamowac. Wynika to z fizyki:-)
A jesli chodzi o skretnosc roweru. To tez sie zwieksza. Ale bez przesady.
A latwo to zauwazyc. Wez kolo 26 cali za oske rozpedz i poprzechylaj na boki.
I zrob tak samo z kolem 24 cale. Zobaczysz ktorym latwiej. :-)
A wytrzymalosc kola nie wiem jak dokladnie sie zwiekasza. Ale gdzies widzialem
takie porownanie kol 28 lub 29 cali i 26 cali i stwierdzono tam ze takie same kola 26 calowe sa prawie 2 razy sztywniejsze od kol 28/29.
Wiec jesli chodzi o 24 cale to pewnie jest podobnie.
Ale to chyba jest najmniejsza zmiana. Rower po zmianie szybciej sie da rozpedzic i zahamowac. Wynika to z fizyki:-)
A jesli chodzi o skretnosc roweru. To tez sie zwieksza. Ale bez przesady.
A latwo to zauwazyc. Wez kolo 26 cali za oske rozpedz i poprzechylaj na boki.
I zrob tak samo z kolem 24 cale. Zobaczysz ktorym latwiej. :-)
A wytrzymalosc kola nie wiem jak dokladnie sie zwiekasza. Ale gdzies widzialem
takie porownanie kol 28 lub 29 cali i 26 cali i stwierdzono tam ze takie same kola 26 calowe sa prawie 2 razy sztywniejsze od kol 28/29.
Wiec jesli chodzi o 24 cale to pewnie jest podobnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość