Hamulce shimano saint M810, M820, ZEE

rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Hamulce shimano saint M810, M820, ZEE

Post autor: rycu »

Od pewnego czasu szukam różnic między tymi hamulcami. M820 i Zee niczym się wizualnie nie różnią jednak jest różnica w cenie i to dość spora. Powiedzcie mi jakie są między nimi różnice. Najlepiej jeśli ktoś by podał jakieś argumenty. ;)
Skwarek
Posty: 251
Rejestracja: 10.09.2007 12:13:43
Lokalizacja: dusseldorf
Kontakt:

Post autor: Skwarek »

Mają całkiem inne klamki przecież. W M820 dostajesz klocki z radiatorami, w Zee nie. Saint M820 ma dłuższe Banjo, podobno do lepszego odprowadzania ciepła.
hmm
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Miedzy m820 a m640 jest różnica w wyglądzie, w regulacjach i zdaje się, że w saintach są ceramiczne tłoczki a w zee nie. No i zee nie są sprzedawane zwykle z klockami ice tech. Do tego sainty są minimalnie lżejsze od zee. Więcej różnic nie zauważyłem.


Edit. Skwarek sainty i zee mają identyczne klamki, różnią się regulacją free stroke i sposobem regulacji odległości klamki od kierownicy
Skwarek
Posty: 251
Rejestracja: 10.09.2007 12:13:43
Lokalizacja: dusseldorf
Kontakt:

Post autor: Skwarek »

http://rowerowy.com/sklep/czesci/hamulc ... himano_zee

http://rowerowy.com/sklep/czesci/hamulc ... int_blm820

Jakos nie widze, zeby miały te same klamki. Ceramiczne tłoczki są wszędzie prócz modeli poniżej M666.
hmm
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Ja walę, umiesz czytać? Nie mówię o malowaniu, tylko o mechanizmach... Co do tłoczków, nie byłem pewien, dlatego napisałem ,, zdaje się ''. Btw zee mają oznaczenie m640 :)
Skwarek
Posty: 251
Rejestracja: 10.09.2007 12:13:43
Lokalizacja: dusseldorf
Kontakt:

Post autor: Skwarek »

No dobra, skoro dla Ciebie są te same. Niech i będą :). Może w środku są te same, ale po co zmieniać cały ich wygląd i zbiorniczek wyrównawczy? W zee klamka jest z Deore natomiast w Saintach jak z M985 (XTR). Bez spiny Panowie :)
hmm
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Dla mnie są te same, obydwie trzymałem w rękach i poza malowaniem i regulacjami praktycznie 0 różnic. Pewnie różnica w wadze wynika z tej innej budowy zbiorniczka wyrównawczego i materiału wykorzystanego w tej klamce.
rycu
Posty: 134
Rejestracja: 21.05.2012 19:59:18
Kontakt:

Post autor: rycu »

Moherek to jest jeden z powodów dla których założyłem ten temat. Ale widzę że dyskusja się rozwija. Wiem już o ceramicznych tłoczkach. A jak z siłą hamowania w tych 3 modelach? Są zauważalne różnice?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Re: Hamulce shimano saint M810, M820, ZEE

Post autor: foster »

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem hampli zee a w piątek przyszły mi z usa nowe sainty. Powiem tak budowa inna, klamka w saintach na regulowaną odległość klamki bez używania klucza i regulacje odległości klocków od tarczy za pomocą śrubokręta. Klamka Zee ma regulację odległości klamki za pomocą imbusa 3 mm i tajemniczą śrubkę która nie wiadomo do czego, ale o tym później. Co do zacisku i zee i sainty tłoki ceramiczne o tch samych średnicach. Rożnica zauważalna to to że w saitach mocowania klocków jest na pręcie będącym śrubą co daje większa sztywność, a w zee mamy pręcik który trzeba zakrzywić na końcu kombinerkami tak by nie wypadł. Nie jest to najlepsze bo klocki jaki i sam pręcik lubią podczas jazdy chodzić na boki.Przed przyjściem saintów postanowiłem dokonać tuningu hampli zee, ową śrubkę w klamce która nie wiadomo do czego służyła zamieniłem imbusowym pinem i nie wiem czy mogę to tak nazwać ale jej kręcenie daje regulację twardości klamki, to trochę dziwnie brzmi ale tak jest. W zacisku zamieniłem pręcik o klocków na śrubę 3mm i jest dużo lepiej klocki są sztywne nie" tańczą po zacisku" . Modyfikacje na zdjęciach. Co do siły oby hampli mierzonej na tarczach xt, nie zauważyłem różnicy, dodam że ważę 93 kg i oba wyrywają z siodełka:) Konkluzja ostateczna jest taka, gdybym miał kasę na saity, kupiłbym, natomiast gdybym miał na nie trochę dozbierać to celowałbym w zee. Dodam że oba moje zestawy mam z metalicznymi klockami. Może jestem idio.. :) ale nowe saity oddałem kuzynowi, (zawsze o nich marzył), po cenie zakupu i zostałem przy zee z adnotacją ze nic w rodzinie nie ginie i będziemy się wymieniać:) Pozdrawiam
Załączniki
P1020392.JPG
P1020388.JPG
marcin338
Posty: 32
Rejestracja: 01.01.2013 18:09:52
Lokalizacja: Daleko
Kontakt:

Post autor: marcin338 »

Sorry że tak poza tematem, alee mam pytanie do kolegi foster.
Otóż też jestem szczęśliwym nabywcą hamulców ZEE, tylko że mam same z nimi kłopoty.
Hamulce zostały mi przez serwis w którym kupiłem skrócone i odpowietrzone, tarcze hamulcowe mam nowe, hamulce też nowe i mam taki problem, że hamulce zaczynają mi łapać dopiero od połowy skoku klamki, oraz jest tak słaba siła hamowania, że nawet nie zblokuję tylniego koła na stojąco. Klamka niby jest twarda, ale bez problemu mogę ją dociągnąć do kierwnicy i dopiero wtedy zaczyna lekko blokować koło. Odsyłałem już hamulce na gwarancje, odpisali mi że poprawili uszczelkę w klamce przedniej oraz odpowietrzyli układ, natomiast tył nie był zapowietrzony ( a strasznie marnie hamował) i przyszło mi to i dalej to samo. Odpowietrzałem je dziś i to samo, marnie hamuje. Teraz moje pytanie, czy też masz tak że łapie ci od połowy skoku klamki oraz jak z siłą ? Bo nie wiem czy oddać to tym razem do Krakowa do mbiku, czy poprostu mam tarcze uświnione i muszę je wyczyścić ?

Pozdrawiam
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Re: Hamulce shimano saint M810, M820, ZEE

Post autor: foster »

Marcin338 nie mam takiego problemu, hamują super, jest moc. Ja kupiłem sobie zestaw do odpowietrzania, a dokładnie ten zbiorniczek do klamki, strzykawkę w aptece wężyk w hydraulicznym, płyn shimano i cały proces sam przeprowadzam. Jak zapewne wiesz mają one regulację odległości klamki, jak skręcę klamkę jak najbliżej kiery to nie ma bata abym dociąga klamkę no kierownicy, po prostu nie da rady. Przy oddalonej klamce na maxa to łapią po lekkim wciśnięciu a wyrywają z siedziska po wciśnięciu mniej niż 40%. Obrazowo wygląda to tak że jak złapiesz za rączkę na kierownicy i palcem wskazującym przyciągniesz klamkę na maxa to nie ma bata aby klamka dotykała zaciśniętej reszty dłoni na rączce. Wolna przestrzeń miedzy dłonią a klamką to u mnie ok 1 cm. Zrobiłem foty z skręconą klamką i rozkręconą na maxa. Jakbyś miał pytania to pisz na Pw
Załączniki
Klamka rozkręcona na maxa i wciśnięta do oporu kalmka
Klamka rozkręcona na maxa i wciśnięta do oporu kalmka
Klamka rozkręcona na maxa
Klamka rozkręcona na maxa
skręcona na maxa do kiery i wciśnięta do oporu klamka
skręcona na maxa do kiery i wciśnięta do oporu klamka
skręcona na maxa do kiery
skręcona na maxa do kiery
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

foster Przed chwilą poszedłem i sprawdzałem jak głupi gdzie jest jakaś śrubka do odpowietrzania i nie znalazłem chyba że gdzieś od spodu i została mi jedna możliwa opcja tam gdzie ty wkręciłeś ten pin i wtedy nic dziwnego że klamka zrobi się twardsza. Jeszcze zapytam czy na tej śrubce były dwa otworki które służyły do jej odkręcenia? P.S. mam slx na 2k13 klama ta sama :)
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Śrubka do odpowietrzania to ta czarna duża na górze zbiorniczka wyrównawczego chyba imbus 3mm a tak gdzie wkręciłem pina to tak jak mówisz śrubka z 2 otworkami na klucz tak zwany widełkowy rozmiar chyba 4 z tego co pamiętam. Ja popatrzysz na klamkę od spodu to zauważysz że ta śrubka z 2 otworkami przechodzi na wylot i opiera się na takiej części. Jak zastąpiłem ją pinem to ta część albo przy wkręceniu pina wchodzi do środka klamki a przy wykręceniu wychodzi. Trudno opisać słowami ale tak jest.
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

To dzięki za wyjaśnienie bo do teraz myślałem że do odpowietrzania służy właśnie ta mała śrubka.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość