najwytrzymalsza obręcz pod V-BRAKE ?
najwytrzymalsza obręcz pod V-BRAKE ?
obecnie jestem na etapie składania roweru do podróży... takich wielodniowych i dłuuugich, najlepiej dookoła świata ;)
waga... jak to wiadomo, każdy lubi lekkie kółka, aczkolwiek myśle ze te 100-200 gram nie zrobi mi najmniejszej różnicy z ponad dwodziesto kilogramymi załadowanymi sakwami... conajwyzej wytrzymałościową
obecnia na oku mam takowe obręcze (rozpatrywane na touring'owym forum):
Mavic EX721 (D521)
Sun Rims Rhyno Lite
---Mavic EX721 (D521)
obecnie uważałem ją za najlepszą (w oparciu jedynie o opinie innych) choć znalazłem forum, takie typowo podróżnicze z obładowanym rowerem gdzie ludzie piszą iz te obręcze a mianowicie maxtall, jest zbyt sztywny i wobec czego maxymalnie obładowanego roweru drgania powodują mikropęknięcia po wewnętrznej stronie obręczy przy otworach na szprychy co prowadzi pękaniem tejże obręczy (kilkanaście odnotowanych przypadków) co nie jest zbyt miłe zwłaszczą gdy zjeżdzamy po wielokimetrowej przłęczy w Turcji (jak miał jeden z wypowiadających sie rowerzystów)
więcej na ten temat:
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=155
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=194
---Sun Rims Rhyno Lite
te ludzie z forum oznaczali jako niezawodne, aczkolwiek brak jakichkolwiek bardziej sprecyzowanych opini...
a jakie waszym zdaniem obręcze by sie najlepiej nadawały? tylko trzeba również wziąść pod uwagę ze w obładowanym podrózowaniu rowerem oddziałują zupełnie inne siły niz w stricie/dircie/freeride czy DH
waga... jak to wiadomo, każdy lubi lekkie kółka, aczkolwiek myśle ze te 100-200 gram nie zrobi mi najmniejszej różnicy z ponad dwodziesto kilogramymi załadowanymi sakwami... conajwyzej wytrzymałościową
obecnia na oku mam takowe obręcze (rozpatrywane na touring'owym forum):
Mavic EX721 (D521)
Sun Rims Rhyno Lite
---Mavic EX721 (D521)
obecnie uważałem ją za najlepszą (w oparciu jedynie o opinie innych) choć znalazłem forum, takie typowo podróżnicze z obładowanym rowerem gdzie ludzie piszą iz te obręcze a mianowicie maxtall, jest zbyt sztywny i wobec czego maxymalnie obładowanego roweru drgania powodują mikropęknięcia po wewnętrznej stronie obręczy przy otworach na szprychy co prowadzi pękaniem tejże obręczy (kilkanaście odnotowanych przypadków) co nie jest zbyt miłe zwłaszczą gdy zjeżdzamy po wielokimetrowej przłęczy w Turcji (jak miał jeden z wypowiadających sie rowerzystów)
więcej na ten temat:
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=155
http://www.sjscycles.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=194
---Sun Rims Rhyno Lite
te ludzie z forum oznaczali jako niezawodne, aczkolwiek brak jakichkolwiek bardziej sprecyzowanych opini...
a jakie waszym zdaniem obręcze by sie najlepiej nadawały? tylko trzeba również wziąść pod uwagę ze w obładowanym podrózowaniu rowerem oddziałują zupełnie inne siły niz w stricie/dircie/freeride czy DH
http://dynuel.pinkbike.com
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 10.12.2006 20:05:26
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
mialem kiedys d521, jest to bardzo dobra obrecz, ale rzeczywiscie moze byc tak jak mowianatym forum=mikropekniecia
sun rimsa rhynoliite mialem tez kiedys na przodzie wiec nic nie dostawalo w kosc, koleczk obylo lekkie, sztywne i nie zawdone, jezdzone bylo w Xc
teraz mam z przodu rhynolite ale XL i tak samo jak ze zwyklym, tylko ze teraz uzywam go w FR
sun rimsa rhynoliite mialem tez kiedys na przodzie wiec nic nie dostawalo w kosc, koleczk obylo lekkie, sztywne i nie zawdone, jezdzone bylo w Xc
teraz mam z przodu rhynolite ale XL i tak samo jak ze zwyklym, tylko ze teraz uzywam go w FR
????
No musze Ci powiedzieć ze ostatnio na moim Giancie STP z Pike'm i tak z około 15kg w sakwach zrobiłem ostatnio dokładnie 40km ostrego XC (Dalby Forest UK - mekka rowerzystów), włączając w to na prawde niezłe zjazdy, no moze jak powiem 'chopki' to przesadze ale uskoki tak do 40cm, wielkie kamienie i konary. Do tego pokazałem klase kolesiom na northshorach (ze zdjętymi sakwami oczywiście, ale Bagażnik 600g i piasta Rohhloff 1700g nadal były) dwa razy zaliczyłem sobie trase do 4x, fakt ze tylko na niej zjechałem bo taką machinę to ciezko w ogole wyrwać w powietrze. No i jeszcze do tego po 80km w jedną i drogą stronę tyle ze fakt po asfalcie.Themin pisze:Poza tym wyobrażacie sobie jazdę w cięższym terenie z 20kg sakwami? Ja nie za bardzo, więc nie sądzę, że autor tego tematu ma zamiar używać tych obręczy do cięższych zastosowań, zresztą sam napisał. ;]
W nastepnym roku planuję zrobić wyprawe do okoła Szkocji 2500km w 4 tygodnie, i jak będę w Fort William, to tez na pewno nie odmówie sobie zaliczenia tamtejszych tras, nie mowie o jakimś skakaniu czy tym podobnym, ale takim spokojnym przejechaniu sobie.
Choć fakt do długich wypraw juz prawie mam całkowicie osobny rower, na sztywnym widelcu, wiec nie bede tak szalał jak na tym Giancie, to tylne kółko na piaście Rohloffa, które jest cudownym wynalazkiem, na pewno czasem będę przekładał do Gianta, bo od czasu gdy zrobiłem sobie single speeda, (fakt przezutke nadal trzymam i w kazdej chwili moge ją założyć) to jakoś nie bardzo mi sie widzi zakładanie zwykłych przeżutek gdy mam Rohloffa. A za tydzień czy dwa chce na nim zrobić trase od wybrzeza do wybrzeza w poprzek Anglii, gdzie no moze nie nazwe tego 'gorami' ale tak szczyty od 600 do 800m są.
Wiec chyba nic dziwnego ze chce koła na prawde mocne, i do tego też z przodu Chris King na standardową QR, gdyż fajnie jest mieć zawsze drógi komplet dobrych kół (poza moimi osobnymi Mavic'ami EX721 na Chris Kingach w Giancie z Pike'm).
A odnośnie wagi... no nie powiem, piasta Rohloffa która ma 14 biegów z manetką i kablami warzy 1700g, co jest duuuuużo... i z nią bardzo czesto w komplecie bedzie założony bagażnik (kolejne 600g) no i sakwy (20-30kg).
Wiec te pare set gram na obreczach nie zrobi mi różnicy, a przynajmniej będe miał spokoj na paro tysięcznych wyprawach, i nie zapominajmy do tego jeszcze v-brake, tez sporo niszczą obręcz.
http://dynuel.pinkbike.com
tutaj znalazłem pare zdjęć pękniętych Mavic'ów EX721
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721a_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721b_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721c_L.jpg
a tutaj zdjęcie jak taki rower moze być obciążony
http://www.mountainbike-expedition-team ... W_bike.jpg
i wyobraź sobie ze zjeżdzasz czymś takim dwa kilometry w dół po nie koniecznie najlepszej drodze przy predkości 50 km/h
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721a_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721b_L.jpg
http://www.mountainbike-expedition-team ... 721c_L.jpg
a tutaj zdjęcie jak taki rower moze być obciążony
http://www.mountainbike-expedition-team ... W_bike.jpg
i wyobraź sobie ze zjeżdzasz czymś takim dwa kilometry w dół po nie koniecznie najlepszej drodze przy predkości 50 km/h
http://dynuel.pinkbike.com
Samo anodyzowanie to proces polegajacy na tym ze pod element metalowy podłanczasz ujemna elektrode anode i zanużasz to w specjalnym roztworze chemicznym i po jakims czasie masz trwałą i estetyczną powłoke ochronną. Czyli obrecze anodowane sa ciut wytrzymalsze i mniej sie scieraja scianki boczne.
n0 ridE n0 fUN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości