Serwis KindShocka 508

pchela1221
Posty: 36
Rejestracja: 28.11.2011 19:02:48
Kontakt:

Serwis KindShocka 508

Post autor: pchela1221 »

Witam,
Chciałbym przeprowadzić serwis mojego dampera - kindshocka 508
Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak go rozebrać na części, zmienić uszczelkę i zalać olejem na nowo tak aby nie dostało się do niego powietrze.

Szukałem na internecie jakiegoś poradnika lub manuala lecz nic nie mogłem znaleść.
Proszę o pomoc.
Nie pisać postów typu - nie naprawiaj tego to syf kup coś nowego czy taki temat już był itp.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Tu cza lestata zeby Ci wytłumaczył :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
TheSebaFr
Posty: 326
Rejestracja: 24.05.2011 06:39:55
Lokalizacja: Katowice/Busko
Kontakt:

Post autor: TheSebaFr »

"taki temat już był" - i to nie raz, wszystko opisane było już
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Re: Serwis KindShocka 508

Post autor: LestatBiker »

Musisz mieć pod ręką tylko imadło i impulsator kinetyczny:

A więc tak:

Wkładasz damper w imadło.
Bierzesz do ręki impulsator kinetyczny.
Nie żałujesz siły.
Patrzysz jak damper sam się rozkreca, odpowietrza, zmienia uszczelki, pompuje i zalewa olejem.

Chyba że lubisz efekty specjalne w trakcie pracy musisz zainwestować w rekomendowany zestaw naprawczy dedykowany specjalnie do ks508:
Załączniki
granat.jpg
Back in black
BlackHornet
Posty: 58
Rejestracja: 19.03.2012 16:34:31
Kontakt:

Post autor: BlackHornet »

Lestat myślałeś kiedys o napisaniu książki dotyczącej serwisu rowera? Bo tłumaczysz w bardzo przejrzysty sposób i jeszcze obrazki wrzucasz! :D
DisC
Posty: 428
Rejestracja: 13.08.2011 11:56:30
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: DisC »

Zacytuje tu osobe która pomogła mi zserwisować w.w damper , może tobie też się to przyda
siema, w pierwszej kolejności mając zestaw kluczy inbusowych bierzemy najmniejszy z nich i odkręcamy czerwone pokrętło regulacji tłumienia,odkręcamy nakrętkę która ściska sprężynę do minimum,teraz możemy wyciągnąć podkładkę podtrzymująca z 2 strony sprężyny,teraz trzeba wybić długie tulejki montażowe aby można było zdjąć sprężynę,trzeba postarać się to starannie zrobić by ich nie uszkodzić, jak juz mamy damper bez spręzyny to dokręcamy główną nakrętke zbiorniczka,odkręca sie przeciwnie do wskazowek zegara,i tutaj albo teraz ściskasz go w imadle i odkręcasz żabka narętkę,napewno beda drobne uszkodzenia,zdarcie farby itd,ja to mam duża wiertarke i w jej uchwyt sciska nakretke i kręcę damperem,pozostaje "wyciągnięcie" ze srodka korka ,najlepiej załozyć z powrotem tulejki moztażowe i zakręcić damper w ramie, i juz teraz mozemy go powoli wyciągnać!korek wystrzeli ze srodka i wyleje się olej i tu sa straty!! ja swój w ten sposób serwisuje ze 3 razy w roku,na samym poczatku spuść powietrze ze zbiorniczka cisnienia,zapewne masz nowa uszczelki,często są na allegro dostępne,waznym problemem jest by nie wlać zbyt duzo oleju!!!po wlaniu,zakorkowaniu,dopompowaniu cisnienia i zakreceniu warto go umiescic w ramie (bez zkładania spręzynu) i zobaczyć czy swobodnie się ugina do końca,,,,potem juz składamy całość na gotowo,pozdro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości