[Amortyzator] Jaki smar stosujecie do lag
[Amortyzator] Jaki smar stosujecie do lag
Witam.
Stosowałem do tej pory Brunoxa, ale z doświadczenia wiem, że jest kiepski. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://allegro.pl/nowy-finish-line-stan ... 20822.html
Ktoś to stosował, czy jakieś inne specyfiki stosujecie?
Będę wdzięczny za sugestie.
Stosowałem do tej pory Brunoxa, ale z doświadczenia wiem, że jest kiepski. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://allegro.pl/nowy-finish-line-stan ... 20822.html
Ktoś to stosował, czy jakieś inne specyfiki stosujecie?
Będę wdzięczny za sugestie.
zyra1974
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
- Lokalizacja: Chęciny/CK
- Kontakt:
W czasie serwisu jak amor jest ładnie rozebrany i wyczyszczony:
Pod wargi tak kurzowej jak i olejowej: Niebieski Park Tool
Zalanie amora olejem Finish Line
Później stosowanie Finish Line stanchion lube co 50-100km po jakies 2 krople na lagę. (jedna tubka 15ml z palcem w tyłku na sezon wystarczy)
Nie mozna zapominać ze stanchion lube to:
- czysty, plynny, nieusieciowany teflon
Bajer w tym, ze dzieki stanchion lube mamy pare ciekawych efektów:
1. Syf sie nie łapie lagi
2. W przypadku mojego avalanche praktycznie zerowy fenomen Stick-Slip
3. Nie życze nikomu zapodania tego środka na taczę lub klocki...
Tylko przed nałożeniem stanchiona amor musi byc idealnie czysty.
W przeciwienstwie do brunoxa troszke inaczej sie go aplikuje:
Lokalizujemy amortyzator w naszym rowerku:

Po znalezieniu czyścimy go:

Robimy cieniutki okrąg wokoł lagi jakies 2cm nad uszczelką:

Uginasz amora pare razy zeby się teflon rozlazł na ladze i wszedł pod uszczelkę:

Teraz robimy polerkę załączoną ściereczką filcową po całej ladze:

Powtarzamy ostatnie dwa punkty aż nie będzie okręgu tworzonego przez nadmiar oleju. Z czego proponuję dosyć mocno postarać sie na etapie polerowania
Po tym wszystkim cieszysz jape i lansujesz na praktycznie brak oporów na puszce
Cała praca wtedy idzie z tłumika.
W przypadku mojego DHF-a ktory ma telfonowe lagi. Efekt da sie opisać tylko tak:
- przed: płynnie masełko
- po: uszczelki zniknęły
Pod wargi tak kurzowej jak i olejowej: Niebieski Park Tool
Zalanie amora olejem Finish Line
Później stosowanie Finish Line stanchion lube co 50-100km po jakies 2 krople na lagę. (jedna tubka 15ml z palcem w tyłku na sezon wystarczy)
Nie mozna zapominać ze stanchion lube to:
- czysty, plynny, nieusieciowany teflon
Bajer w tym, ze dzieki stanchion lube mamy pare ciekawych efektów:
1. Syf sie nie łapie lagi
2. W przypadku mojego avalanche praktycznie zerowy fenomen Stick-Slip
3. Nie życze nikomu zapodania tego środka na taczę lub klocki...
Tylko przed nałożeniem stanchiona amor musi byc idealnie czysty.
W przeciwienstwie do brunoxa troszke inaczej sie go aplikuje:
Lokalizujemy amortyzator w naszym rowerku:

Po znalezieniu czyścimy go:

Robimy cieniutki okrąg wokoł lagi jakies 2cm nad uszczelką:

Uginasz amora pare razy zeby się teflon rozlazł na ladze i wszedł pod uszczelkę:

Teraz robimy polerkę załączoną ściereczką filcową po całej ladze:

Powtarzamy ostatnie dwa punkty aż nie będzie okręgu tworzonego przez nadmiar oleju. Z czego proponuję dosyć mocno postarać sie na etapie polerowania

Po tym wszystkim cieszysz jape i lansujesz na praktycznie brak oporów na puszce

W przypadku mojego DHF-a ktory ma telfonowe lagi. Efekt da sie opisać tylko tak:
- przed: płynnie masełko
- po: uszczelki zniknęły
Jako smar stały pod uszczelki używam smaru Elastomer firmy Zefal, ze wszystkich które używałem najdłużej trzyma się na uszczelkach.
Dla konserwacji goleni i uniknięcia stick-slipa aby amortyzator działał mega płynnie używam Protone Teflonglide.
Różnica jest widoczna "gołym okiem".
Dla konserwacji goleni i uniknięcia stick-slipa aby amortyzator działał mega płynnie używam Protone Teflonglide.
Różnica jest widoczna "gołym okiem".
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Ja używam od jakiegoś już czasu Brunoxa i jest ok , jeśli chodzi o smar to pod uszczelki Judy Butter jak najbardziej . I jak wyżej koledzy piszą najważniejszy jest serwis amorka oczywiście , a odstępy miedzy nimi zależne jak bardzo go katujesz .No i oczywiście zależy jaki masz amor bo jak to jakaś padaka która sama w sobie chodzi jak by miała papier ścierny zamiast ślizgów to żeby nawet sam teflon i nie wiem co jeszcze nalał na lagi to nici z tego .
Spróbuj Teflonizer od Protone na lagi może to ci podejdzie .
Pozdrawiam
Spróbuj Teflonizer od Protone na lagi może to ci podejdzie .
Pozdrawiam
Z koeli wspomniany tu Finish Line Stanchion Lube wg mnie nie nic nie daje. Sprawdzałem i Shiver nie zauważa różnicy (po serwisie) Tak samo jak olej tejże firmy, nie wiem co w nim jest magicznego poza ceną. Wolę Motula Factory, Castrola Synthetic, Liqui Moly i do tego smar do siłowników pneumatycznych Festo pod uszczelki albo arisil (od ariete) przy wymianie uszczelek.
A "Brudox" niestety wypłukuje smar spod uszczelek, także efekt jest fajny przez jakiś czas, a potem trzeba używać tego cyklicznie, inaczej amro chodzi tępo. Także ja wole jechać na długo na amorze nasmarowanym tylko przy serwisie smarem wewnątrz.
A "Brudox" niestety wypłukuje smar spod uszczelek, także efekt jest fajny przez jakiś czas, a potem trzeba używać tego cyklicznie, inaczej amro chodzi tępo. Także ja wole jechać na długo na amorze nasmarowanym tylko przy serwisie smarem wewnątrz.
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Wątpię żeby od serwisu pod koniec października jakiś syf się tam dostał ( z resztą w ogóle nie powinien się tam dostawać
) zwłaszcza jeśli mało na nim jeździłeś.
Ale jeśli na prawdę cię ciśnie i nie możesz wytrzymać z powodu pyłku pod uszczelką to kup strzykawkę z igłą ( lub bez, ale z wygodniej ) i daj po kropelce oleju do amorka na lagi. Pouginaj go trochę, a później przetrzyj lagi do sucha jakąś szmatką.

Ale jeśli na prawdę cię ciśnie i nie możesz wytrzymać z powodu pyłku pod uszczelką to kup strzykawkę z igłą ( lub bez, ale z wygodniej ) i daj po kropelce oleju do amorka na lagi. Pouginaj go trochę, a później przetrzyj lagi do sucha jakąś szmatką.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja pod uszczelki polecam Motorex Grease 2000, naprawde swietny smar, a na lagi to klasycznie brunox.
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości