Yeti 303 WC, system zawieszenia
Yeti 303 WC, system zawieszenia
Witam! Chciałbym poruszyć temat niecodziennego zawieszenia w rowerach Yeti, konkretnie Yeti 303 WC. Każdy rower na pewno widział na fotach, ale pewnie część z Was nie zauważyła montowanej tam szyny. (już tradycja w Yeti)
http://www.youtube.com/watch?v=oJYxE6_sMzc
Wątpię żeby ktoś z forum miał okazje jeździć na tym rowerze, ale interesuje mnie również głos teoretyków. Co takie coś daje w praktyce? Czy różnica w odczuciach z jazdy może być zauważalna?
Natomiast sporo jest u nas starszych modeli firmy Yeti wyposażonych w szynę, jak wypada ten patent w praktyce? Chodzi mi o kwestie zapychania, częstotliwości serwisu/wymiany, dostępności części itp.
Chętnie też usłyszę opinie, na temat pracy starszych modeli.
-----------------------------------
tematy o tej ramie, nic na temat zawieszenia:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... hilit=Yeti
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... hilit=Yeti
http://www.youtube.com/watch?v=oJYxE6_sMzc
Wątpię żeby ktoś z forum miał okazje jeździć na tym rowerze, ale interesuje mnie również głos teoretyków. Co takie coś daje w praktyce? Czy różnica w odczuciach z jazdy może być zauważalna?
Natomiast sporo jest u nas starszych modeli firmy Yeti wyposażonych w szynę, jak wypada ten patent w praktyce? Chodzi mi o kwestie zapychania, częstotliwości serwisu/wymiany, dostępności części itp.
Chętnie też usłyszę opinie, na temat pracy starszych modeli.
-----------------------------------
tematy o tej ramie, nic na temat zawieszenia:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... hilit=Yeti
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... hilit=Yeti
Wypowiadam sie jako ktos kto jezdzil na Yeti (303)
Z szyna nie ma absolutnie zadnych problemow, wiadomo - po katowaniu caly dzien roweru w bagnie warto o nia zadbac (wyczyscic i wpuscic swiezego smaru) ale zajmuje to 2 min. Z drugiej strony przy normalnej jezdzie robi sie to raz na kilka dni jazdy, ale na prawde nie jest to uciazliwe.
Co do charakterystyki pracy jest dosc nietypowa, plywa ale jest za razem dosc progresywna (w odniesieniu do np v10)
Mi usem jest jej topornosc, nie wiem czy to spowodowane waga czy geometria, podobno rdh jest znacznie lepsze pod tym wzgledem.
Z szyna nie ma absolutnie zadnych problemow, wiadomo - po katowaniu caly dzien roweru w bagnie warto o nia zadbac (wyczyscic i wpuscic swiezego smaru) ale zajmuje to 2 min. Z drugiej strony przy normalnej jezdzie robi sie to raz na kilka dni jazdy, ale na prawde nie jest to uciazliwe.
Co do charakterystyki pracy jest dosc nietypowa, plywa ale jest za razem dosc progresywna (w odniesieniu do np v10)
Mi usem jest jej topornosc, nie wiem czy to spowodowane waga czy geometria, podobno rdh jest znacznie lepsze pod tym wzgledem.
GgG ponieważ chce pogadać głównie o patencie zawieszenia opartym na szynie, jako alternatywa dla klasycznych, poznać zdanie forumowiczów. Jeśli uważasz że dział "pogaduchy rowerowe" jest nieodpowiedni, przenieś proszę do właściwego.
BikerJG, a jak ze sztywnością tego patentu opartego na szynie? W Yeti 303 WC na moje oko wygląda to nie do końca solidnie.
BikerJG, a jak ze sztywnością tego patentu opartego na szynie? W Yeti 303 WC na moje oko wygląda to nie do końca solidnie.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Jeśli chodzi o dane teoretyczne tego systemu to w sprawie charakterystyki ugięcia nie ma tu nic szczególnego. Ot zwykła progresja zwiększająca się pod koniec skoku. Natomiast ścieżka koła jest praktycznie pionowa. Generalnie dąży sie do tego aby ruch kola byl jak najbardziej wsteczny, dlatego powstają takie wynalazki jak Jedi czy Zerode ale pion jest na pewno lepszy od duzego forwardu jak np w demo.
Stary 2 lite szyny zamiast zwykłych linków? To ma nie być sztywne?Smietana pisze:BikerJG, a jak ze sztywnością tego patentu opartego na szynie? W Yeti 303 WC na moje oko wygląda to nie do końca solidnie.
Masz troche racji.Schokowafel pisze:Jeśli chodzi o dane teoretyczne tego systemu to w sprawie charakterystyki ugięcia nie ma tu nic szczególnego. Ot zwykła progresja zwiększająca się pod koniec skoku. Natomiast ścieżka koła jest praktycznie pionowa. Generalnie dąży sie do tego aby ruch kola byl jak najbardziej wsteczny, dlatego powstają takie wynalazki jak Jedi czy Zerode ale pion jest na pewno lepszy od duzego forwardu jak np w demo.
1. Tak pozioma szyna troche bezsens, dlatego nowe Yeti pionowa szyna tylko
2. Pionowa scieżka jest tu CAŁY CZAS wiec w dalszej części skoku i przy większych strzałach gdzie rower wchodzi dalej w skok to lepiej zie zachowuej.
3. Demo i forward? Demo skraca się mało.
Spaced pisze:Stary 2 lite szyny zamiast zwykłych linków? To ma nie być sztywne?

Ja mówie o 303 WC, nie 303... wydaje mi się że tam jednak jest jedna szyna.
Łopatologicznie, to logika mi podpowiadała że jak dwa elementy łączą się w jednym miejscu, może to być sztywniejsze niż jak punkt łączenia jest na czymś co jeździ. (chociażby dlatego że mniej elementów musi być ze sobą spasowanych) Prostsze rozwiązania zwykle są skuteczniejsze, ale ciesze że rozwialiście moje wątpliwości.
A co z kopaniem korbą, czy usztywnianiem podczas hamowania? Jesteście w stanie coś na ten temat powiedzieć?
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Demo w najnowszej odsłonie nie ma prawie skoku wstecznego, praktycznie od razu wjeżdża w dupe i to znacznie.Spaced pisze:3. Demo i forward? Demo skraca się mało.
Co do Yeti to w pierwszej polowie skoku lancuch lekko sie wydluza w drugieej lekko skraca, natomiast anti squat standardowy - lekki docisk podczas hamowania.
Demo nie ma skoku wstecznego i nigdy nie miało. Wszystkie spece zawsze miały ten sam problem. Ale duży skrót to nie jest. Nie patrz ile jest poniżej 0mm a jak szybko się skraca. Wiekszosc ram pod koniec skoku skraca się szybciej.Schokowafel pisze:Demo w najnowszej odsłonie nie ma prawie skoku wstecznego, praktycznie od razu wjeżdża w dupe i to znacznie.
Aktualnie posiadam Yeti RDH 303 2011, z szyną nie ma najmniejszych problemów a ten paten jest w zasadzie po to żeby usztywnić tylko wahacz i delikatnie może poprawić pracę dampera, jeszcze strasznie się usztywnia przy hamowaniu jak to jedno-zawias. Co do smarowania to raczej powinno się raz na wyjazd czyścić i smarować ją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości